en lista jag hittade någonstans

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
allt med nirvana.
NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
min gråtlåt är blandannat YOUR HAND IN MINE - EXPLOSIONS IN THE SKY.
VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
BUMPY RIDE - MOHOMBI, ONLY GIRL - RIHANNABABY - JUSTIN BIEBER och ändlöst många fler.
FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Thåström. Marilyn Manson. 30 Seconds To Mars. Justin Vernon. Crystal Castles.
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TRETTON.
SLIPPED AWAY - AVRIL LAVIGNEKILLING LONELINESS - HIM och HELENA - MY CHEMICAL ROMANCE. (Och Panic! at the disco såklart. De var lite av mina favoriter.)
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FJORTON.
FROM YESTERDAY - 3STMY'ALL WANT A SINGLE - KORN och THE NOBODIES - MARILYN MANSON.
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FEMTON.
EN VÄN MED EN BIL - HÅKAN HELLSTRÖM och KOM ÄNGLAR - LARS WINNERBÄCK.
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR SEXTON.
LÅNGTBORT - THÅSTRÖM och BEST OF YOU - FOO FIGHTERS .
BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Von Benzo, Tvärvägen, Aqualung, Phosphorescent - fast det var ett tag sen. 
BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Regina Spektor, utan tvekan.
BÄSTA MANLIGA RÖST?
Jay Smith, Kurt Cobain, Bob Dylan och Thåström kommer alltid vara bäst.
VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Jag lyssnar seriöst på allt. förutom country och sånt skit. Sen har jag ganska lätt för att hata Rnb.
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
FUNKY TOWN - LIPPS INC., LET'S DANCE TO JOY DIVISION - THE WOMBATS eller något sånt.
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
COLORBLIND - COUNTING CROWS
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
BUMPY RIDE - MOHOMBI, eller? gör jag det?
VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?
De lyssnar inte på musik. Eller pappa lyssnar på Nationalteatern ibland. Han nynnar alltid med när jag spelar min (egentligen hans) kära vinylskiva här hemma. Och så Pugh såklart. Mamma gillar typiskt rix fm musik.
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Crystal Castles eller Håkan. Jag vet inte varför men det blir ofta de två. 
SENASTE KONSERTEN?
Hm, det var nog Timo om jag inte är helt ute och cyklar!
BÄSTA KONSERTEN?
Thåström. Att stå längst fram vid staketet. Se det i hans ögon. Fast manson var life changing också.
VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Samma som där uppe. Dumbass.
HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
NEJ men det är mitt mål i livet. Typ.
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA TJEJKOMPIS.
AMBITIONS - DONKEYBOY, fucker.
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KILLKOMPIS.
Jag har nog ingen bästa killkompis längre. Ledsamt nog.
EN LÅT SOM DU LYSSNAR PÅ NÄR DU ÅKER BUSS/TÅG.
JESUS DOESN'T WANT ME FOR A SUNBEAM
VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Har blivit en sucker för det det senaste året. Somsagt. Jag lyssnar på allt.
LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Nej, jag har lite svårt för sånt. Det skulle va Sigur Ros isåfall.
DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
WHERE THE WILD THINGS ARE, man blir så glad av det.
SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT
100 SUNS - 3STM

Spit it out
Postat av: matilda

åh den här snor jag nog lite kanske tror jag

2011-01-16 @ 13:59:20
URL: http://molnillusioner.devote.se
Postat av: j

AMBITIONS <3

2011-01-16 @ 19:28:06
Postat av: Ema

Du tycker om Justin Vernon. Åh.



Och Sigur Rós,

åh, igen.

2011-01-24 @ 19:15:57
URL: http://smalfilm.blogg.se/
Postat av: Ema

Alltså, ja? Han är så äckligt snygg också.

Har alltid velat ha en skäggig man med

mage och snygga kläder.

Men ja, det har man ju inte....



Du måste se henne!

Någon festival har jag inte hört något om... Än.

Jag vet bara att jag själv skall se dem i Mars här i Malmö.



Har du sett dessa?;



24/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också

25/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också

26/2 - Spegelsalen, Sundsvall

2/3 - Korjamaamo, Helsingfors, Finland

4/3 - Flygeln, Norrköping

5/3 - Spegeln, Gävle. Ludwig Bell spelar också

10/3- Blå, Oslo, Norge

11/3- Trädgårn, Göteborg. Ludwig Bell spelar också

12/3 - Babel, Malmö

25/3 - Konsert & Kongress, Linköping

26/3 - The Tivoli, Helsingborg

27/3 - Debaser Medis, Stockholm. Ludwig Bell spelar också

28/3 - 3/4 - Umeå Open, Umeå



Oj... (Då jag inte är helt säker på var du bor så får du alla spelningar. Huh!)



puss på att du tycker om Annika lika mycket som jag.

2011-01-24 @ 21:59:33
URL: http://smalfilm.blogg.se/
Postat av: julia

fin fin fin lista, tror jag lånar den lite hihi..

2011-02-04 @ 19:47:51
URL: http://yourshadow.blogg.se/

Spit it out:

Du är:


Hemligheter som bara jag får se:

Destination:


Trackback
RSS 2.0