marlboro kärringen

kärringen som röker så jävligt hela tiden. henne man alltid blänger irriterat på. hon skriker alltid fula ord efter en och mumlar tyst för sig själv. spottar och när hon fimpat ciggaretten tar hon upp en till ur sitt marlboropaket. hon brukar jämt sitta utanför ICA och folk går alltid en meter ifrån när de passerar henne. hon har ovårdat kort hår och förstora, trasiga smutskläder.

jag såg henne idag. medans jag satt i min varma bil och lyssnade på lugna favoriter stod regnet som spö i backen. då gick hon där ute. självklart med en cigg i handen. hon tog skydd under ett litet tak utanför ett företagskontor som jag aldrig riktigt fattar vad de gör. där stod hon med sitt ovårdade hår slickat mot ansiktet. hon muttrade tyst för sigsjälv.

hon är jämt ensam.

jag tror att jag skippar den där extra metern nästa gång jag går förbi. jag kanske tillochmed ger henne ett litet leende. sen får hon fräsa hur mycket hon vill mot mig.

Spit it out
Postat av: My Amelie

ja jag brukar ge pengar åt marlborotanterna och alkisgubbarna. jag vet att de förmodligen köper knark för slantarna men för varje mynt jag ger ger jag också en möjlighet att faktiskt börja om på nytt. sen är det upp till dem om de tar den möjligheten eller inte. men jag skulle aldrig sluta dela ut möjligheter för en sån sak.

2010-06-20 @ 22:10:52
URL: http://www.ordkollaget.se
Postat av: emmy

hmh, din blogg vart fasiken fin

2010-06-21 @ 21:06:30
URL: http://dandelion.blogg.se/

Spit it out:

Du är:


Hemligheter som bara jag får se:

Destination:


Trackback
RSS 2.0