svar på frågor volym ett

vad drömmer du om att göra i framtiden?

Jag vill göra något som folk blir berörda av. Kanske något som påverkar folk på något sätt. Min absoluta dröm är att bli fotograf men jag skulle också vilja arbeta med reklam eller liknande.

 

vilket är det finaste ordet som du vet?

”Min skatt” kan vara det finaste man kan bli kallad. (jag är påverkad av min dansksläkt haha)

 

vilket nackellack är det snyggaste enligt dig?

Svart funkar alltid. Brunt är också väldigt snyggt.

 

hur många "bästa kompisar" har du? om du vill berätta. vad heter dem?

Jag har turen att få kalla ganska många mina bästa. Jag har en sara, en jennie och en stephanie tillexempel.

 

favorit band?

Sånt där är så jävla svårt. Musik är så himla stort och jag gillar mycket. Men just nu är det 30 sec to mars som gäller.

 

bästa resa?

Jag har aldrig rest utomlands, förutom till teneriffa som jag åkte till när jag var 4 och till danmark. Men annars åkte jag till en ö med en kompis i somras. Det var inte långt men en liten resa blev det ju ändå.

 

hur gammal är du?

17, fyller 18 om 54 dagar.

vart bor du?

I en liten håla vid namn nyköping.

 

vem är coolast i din klass? 
& känner du ett band till idol-geir för att han också är dansk? (eller är han norsk..?)

Den coolaste katten i stan såklart. Hon kallas katrin också tror jag.

Min danska intuition säger mig att han är norsk.

 

vilken är din favorit affär?:)

Det finns en skivbutik i norrköping som jag inte kan komma på namnet på. Där inne kan jag gå i timmar. Även fast lokalen inte alls är stor och man nästan inte kommer förbi pga alla travar med skivor.

 

vad gör du på fritiden ?

På fritiden fikar jag(lite för ofta för mitt eget bästa), försöker att röra på mig lite då och då, fotar, lyssnar på musik och ibland festar jag till det lite extra till helgen.

vad skulle du aldrig göra? inte ens för en stor summa pengar.

Jag skulle aldrig ställa upp i ett sånt program som paradise hotel. Det må vara roligt att titta på men jag förstår inte hur man kan vara med i det.

 

vad är det absolut vackraste du vet?

En stjärnklar himmel. Ingenting slår det.

 

din högsta dröm i livet?

Att verkligen göra något.

 

vilka bloggar läser du? Länka?

jag läser en jävla massa. har en kategori på bloglovin som heter 'magic', där finns blandannat dessa:

osmidig.blogspot.com/

bigballadofnothing.blogg.se/

splashingthewine.blogspot.com/

vardagsbrus.blogg.se/

 

har du någon aning om hur fan jag ska gå tillväga om jag ska färga mitt vitblonda hår till någonting brunt-rött? Du verkar som en hårexpert hehe

Haha, jag är långt från en hårexpert. Men jag an nog rekomendera att du tar en lite brunaktigare färg, annars kan det nog lätt bli orange! Fast egentligen har jag ingenaning om vad jag pratar om, hahah! Så du borde nog fråga någon som är lite mer haj på området!

 

har du någon ''favorit'' tröja?

Jag har en skjorta som jag gillar lite extra. Den är svart med en massamassa prickar på.

 

vilken skådespelerska skulle spela rollen som dig ifall ditt liv blev till film?

keira knightley, bara för att hon är så bra. (och för att jag inte kom på någonannan)

 

om du bara fick lyssna på en och samma låt under resten av ditt liv, vilken låt skulle det då vara? och varför?

Help I'm Alive – Metric, bara för att när jag hörde den första gången så dog jag lite. Och jag dör fortfarande lite. så. Därför.

 

hur är du som person? då menar jag inte allt det ytliga, utan hur du är inuti. vad definerar dig?

Oj vilken klurig fråga. Jag hatar sånthär. När jag ska försöka förklara vem jag är. Det låter mest bara töntigt och fel. Men jag tänker nog för mycket. På fel saker. Och sen är jag ganska speciell. Skrattar hela tiden. Även fast jag gråter på insidan ibland. Fast det gör nog alla. Så egentligen kanske jag inte är så speciell. Kanske är jag alldeles vanlig.

 

är du kär?

Önskar att jag var. Men det är jag inte.

favorit stad?

Göteborg, även fast jag bara varit där två gånger. Där är det fint.

 

vilket är ditt bästa konsertminne?

Det är nog när jag stod längst fram intryckt i kravallstaketet och svettades. Världens finaste man, Thåström för er som inte fattade, stod på scenen och sjöng. Hans röst brast och jag rös i hela kroppen. Då släppte allt och jag kände mig riktigt jävla levande. Även fast jag har klaustrofobi så var det en av de bästa stunderna i mitt sjuttonåriga liv. Allt för joakim.

 

vilken årstid tycker du bäst om?

Jag tycker bäst om hösten. Och våren. Ni vet årstiderna då röda läppar och basker är så förfärligt fint.

 

undrar alltid varför folk börjar blogga, så varför började du blogga?

Oj, det var jättelänge sen. Jag var nog ganska mainstream och tänkte att eftersom alla andra har det är det kanske roligt. Och sen fortsatte det bara så.

Sen mår jag bättre av att få skriva av mig ibland. Och att kombinera det med lite bilder och musik är ju det bästa man kan göra.

vad har du för kamera? :)

en nikon d80! Men vill hemskt gärna ha en d90.

 

vilken av jocke bergs texter vill du helst dö för?

mannen i den vita hatten

 

vad går du för linje?

jag går en mediekommunikations linje!

 

hur ser du ut i ditt nya röda hår?

jag skulle ju färgat det rött, men det svarta i mig ville stanna kvar. Så jag är fortfarande brunhårig. Lite tråkigt men hoppas på att bli rödtott inom en snar framtid.

 

Soundtracket till ditt liv, hur skulle det se ut?

Först gjorde jag en spellista. Men sen tittade jag på den här videon och ändrade mig. Låtarna på det här albumet kan vara de bästa jag hört på länge. När en låt får mig att rysa i hela kroppen så att ögonen tåras mitt inne på en ica butik. Då är det tamefan bra.

 

Vilket är världens bästa band?

åh det finns ju så många. Men om jag måste säga ett så är det nog muse. De är så sjukt musikaliska så jag dör.

 

Hur skulle din drömfestival se ut (alltså vilka band skulle spela och sådär)?

Oj, jag har en massa bra band som jag vill ska spela. Dock orkar jag inte rabbla upp alla, men saker som 30 sec to mars, beirut, the bloody beetroots, crystal castles, the knife o sånt. Ah, och sen justin vernon såklart. Men det förstod ni säkert.


Spit it out
Postat av: victoria.

30 seconds to mars är så jävla bra. såg dom live i somras. så bra att jag nästan dog.

2010-11-09 @ 14:15:47
URL: http://knytaknutar.blogspot.com
Postat av: anna

men kära nån. att jag placeras under magic.

åh, du <3

2010-11-09 @ 20:05:40
URL: http://splashingthewine.blogspot.com
Postat av: bells

åh vad gullig du är :*

2010-11-10 @ 08:38:00
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: julia

du verkar vara en sån himla fin person.

2010-11-10 @ 19:26:33
URL: http://yourshadow.blogg.se/

Spit it out:

Du är:


Hemligheter som bara jag får se:

Destination:


Trackback
RSS 2.0